Деян Донков и Радина Кърджилова, които не са семейна двойка от месеци, засега замразяват и дуета си на сцената. Да се надяваме, че е за кратко. Техният спектакъл „Любовникът“ – режисьорски проект на Донков по Харолд Пинтър, липсва в афиша на Народния театър за септември и октомври. Това е жалко, тъй като постновката си струва не заради номинациите и наградите, а заради свежарския и освободен от драматургични предразсъдъци прочит на Донков. Той и Кърджилова играят съпрузи, които се опитват да открият отговора на въпроса възможно ли е да се съхрани любовта след стотици закуски, обеди и вечери заедно. Те знаят всичко един за друг и същевременно не са наясно с драмите на партньора. Големият дебат в „Любовникът“ е къде са истинските чувства, къде и кога сме искрени, кога сме въображаеми герои и маски. Донков и Кърджилова изследват абсурда като всекидневие. Не по-малко абсурдни са техните Яворов и Лора в „Нирвана“ в „199“ – заглавието отсъства от програмата за септември. Те са чудесни в най-новата версия - подписана от Стилян Петров, на станалата през десетилетията знаменита пиеса от живия класик Константин Илиев. Както се знае, страстта между великия поет и перлата на софийския хайлайф Лора Каравелова е обречена от самото начало.
През миналия сезон и двете представления събираха почитателите на качественото зрелище. По-езотерично настроените биха могли да потърсят отражението на заредената с мъжко-женски конфликти енергия в „Любовникът“ и „Нирвана“ върху личното битие на Донков и Кърджилова. Засега коментарът на участниците в житейската сага е крайно лаконичен. Донков мимоходом спомена, че с красотата се свиква и че причините за една катастрофа никога не са само у единия. После се включи и художникът Христо Кърджилов, който волно или неволно периодично поема ангажимента да бъде говорител на дъщеря си. Той уточни, че Деян и Радина не са двойка от началото на годината насам, каквото и да означава това. Явно е забравил, че през юни, когато тръгна мълвата за разлъката им, самият той категорично отрече тя да е факт. „Щяхме да знаем“, отсече тогава живописецът. И уточни, че в началото на лятото Донков е завел синовете си Христо и Йоан в Карадере на каравана, а Радина репетира в "Медея" – и че клюката може би тръгва от ревниви колежки. Не беше толкова отдавна времето, когато Кърджилов похвали дъщеря си и зет си, че вече не са два остри камъка като в зората на връзката им, а заоблени и речни. И че от невъздържан на моменти заради професията си мъж Деян се е превърнал в улегнал съпруг и родител с изключителна любов и отговорност към семейството. Донков на свой ред неведнъж е признавал, че Радина го приземява, наричайки я „прекрасница“, а двойката им „зъбчати колела“, които вече са открили хармонията в напасването. А то никак не е лесно още от дните на безумното реалити „Къртицата“, в чиито капан се набутаха и двамата. Скандалите тогава бяха гръмотевични, стигна се до обвинения във физическо насилие. След това всичко тръгна по правилата на романтиката – първо Христо, после Йоан, че дори мислеха за момиченце.
Напоследък обаче правеше впечатление, че докато разхождат децата си из паркове и градини, Донков и Радина почти не си говорят. След края на театралния сезон, през който те все още играеха заедно, Кърджилова се впусна в снимки на шестсерийната феминистка история „Те, вълните“ за БНТ. На фотосите, които пускаше в социалните мрежи, беше широко усмихната, но и излъчваща някакво напрежение. Тогава тръгна и друг слух – изрусената и със скъсена коса подмладена актриса си е паднала по Пламен Димов - един от най-талантливите и красиви мъже в академичната трупа. Той все още не е от масово тиражираните „мечки“, но опреледено е кадърен и харизматичен - влезе в сериалите едва на 18 със "Забранена любов".
Димов и Кърджилова си партнират в "Разходка с Гогол" на Катя Петрова, в "Хага" на Галин Стоев, във "Венецианският търговец" на Явор Гърдев, въпреки че не са любовни дуети. А тези дни отново се заговори усилено, че се радват заедно на живота край морския бряг на Созопол.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com