Милица Гладнишка - „дамският“ капитан в новото предаване на bTV „Кой да знае“, е от най-магнетичните актриси и певици в арт пейзажа, знайно защо спекулативно обявена за „комедийна“.
Талантите й са много по-сериозни от смешките, с които се принуждава да захлебва в досадните народняшки сериали „Етажна собственост“ - като истеричната гюлетласкачка Мими Драмбозова, и в „Полицаите от края на града“, където е Вирджиния Горанова-Джиджи. Една от най-сериозните й роли е в Кукления театър на Стара Загора, където Веселка Кунчева поставя „Последният човек“ по емблематичния роман на Джордж Оруел "1984" – Милица е Големия брат. Неописуемо тежко й, тъй като само месеци преди това умира майка й. Репетициите буквално връщат младото момиче към живота.
Гладнишка, която като дете мечтае да стане космонавт, археолог или писател, гълта като луда Шекспир, докато родителите й я виждат като пианистка или оперна певица. Започва с актьорските изяви в читалището в Княжево, после отива в школата на Венцислав Кисьов в „Сълза и смях“. В НАТФИЗ я приемат от раз, толкова е пластична и изразителна. Въпреки че прадядо ѝ е изследовател в Африка, а майка й е единствената жена тромпетистка в България, Милица завършва „Кукли“ в НАТФИЗ, учейки паралелно и оперно пеене. Свиква с перипетиите от самото начало на кариерата си, а и често живее в паралелни реалности. Вече с диплома в ръка, остава без работа. Колеги й звънят, за да й кажат, че в клуба под Операта търсят сервитьори, които владеят повечето вокални жанрове – и тя попада в екипа заедно с Миро и Галя, с Орлин Павлов.
Джазът е в кръвта й – и в това нямат съмнение корифеите Мишо Йосифов, Венци Благоев, Васил Спасов, с които работят заедно. С проекта им „Дивото зове“ гастролират из клубове в страната, Милица участва и в група „Булгара“. Неслучайно изкарва курсове по джаз пеене в Лондон, после майсторски клас при Милчо Левиев, следват концерти в БНР и камерна зала „България“, изяви във Виена и Грац, в чиято опера сестра й Емилия е виолистка.
Лута се шест години, през които не спира да фантазира и да се уповава върху иронията и самоиронията. Започва да озвучава филми, да превежда от английски. Баба й Милица умира в деня, в който разбират, че майка й Виолета е в последна фаза на рака. Остават тромпетите - по един за Милица и Емилия. Спасява кучето Бела – вади го изпод автомобил, но са заедно едва шест години.
Милица не се страхува да започва от нулата – така е възпитана от баба си и майка си, храбри жени, които оцеляват в бедност и кризи. Попива от тях най-доброто. Неслучайно призовава в „Титанично“: „Гледайте от веселата страна на живота! Или на смъртта! Изобщо където ви свари. Какво като ни е ударил някакъв айсберг? Ами ще го ударим и ние!”. Тя е същинска вихрушка с Ненчо Балабанов и Ангел Заберски в „Бъркотии в операта“, в „Брачни безумия“, „На един пръст от рая“, в рок мюзикъла „Мери Попинз“, „Майстора и Маргарита“.
В „Етажна собственост“ попада случайно. Албена Колева отказва да е Мими Драмбозова и Милена Маркова предлага Милица, която след три сезона е наясно, че няма какво повече да даде на ситкома. Тогава Маги Халваджиян я кани в първото издание на „Като две капки вода“, който тя не печели за едно бройка.
В дневниците си описва неравната битка с апетита. Започва да готви, когато баба й остава без физически сили. Във времето става майстор – и за месоядни, и за вегани, и за сладкогъзковци, умее да използва билки и подправки. Царица е на салатата от маточина, джоджен, домати, сирене и пресен лук, на козунаците... Отказва проекти, които не й допадат. Рядко води корпоративни партита, защото са й скучни. Знае, че няма пълно щастие и не е морално да си щастлив на всяка цена. Кълне се най-вече в музиката - Бах, Моцарт, „Куин”. Съжалява, че не може да свири на пиано и тромпет. Бракът за нея е отживелица, но понякога е способна на ревност.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com