Цветана Манева едва не се обесва на сцената през 1967 г. при едно от представленията на култовия спектакъл “Уестсайдска история" в Пловдив. По това време тя е млада актриса и е разпределена да играе в първата постановка на новооткритата младежка сцена в театъра.
Младият режисьор Крикор Азарян сътворява спектакъла, в който актьорите пеят и танцуват, и се превръща в истински хит. Любители на театъра пътуват от София до Пловдив само за да гледат спектакъла.
Лично Тодор Живков разрешава известният американски музикален филм от 1961 г. да се постави и на българска сцена. Технически “обесването" се случва така на сцената: в металната конструкция зад хоризонтална греда са направени две издатини като степенки, които не се виждат от публиката. Актрисата донася стол, висок колкото тези две издатини, и го поставя пред тях.
После стъпва на степенките, но изглежда, че тя стои на стола. В един момент актрисата е с единия крак върху степенките, а с другия ритва стола. После остава застанала на двете степенки, но за зрителите се създава илюзията, че виси във въздуха. В злополучната вечер Манева ритва стола, но тялото й се залюлява от по-силния тласък и кракът й не намира степенките. Подхлъзва се и въжето се впива във врата й. Истински се впива.
От този нелеп инцидент успява да я спаси неин колега благодарение на бързата му реакция. Тогава актрисата е само на 23 години. Тя е родена в Пловдив в семейството на известния драматичен актьор Георги Манев, театърът е част от живота й от най- малка възраст.
В кръщелното свидетелство Цветана Манева е записана като Цона. Сменят й името чак през 1962 година. Щастливият й дядо черпи в махалата и вече на няколко питиета се сеща, че трябва да свърши поставената му задача - да извади документ за внучката. И така я свършва, че внучката официално става Цветана чак през 1962 година.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com