Топактьорът празнува довечера юбилей с "Вишнева градина"
Валентин Ганев, за когото няма тайни нито в театъра, нито в киното, нито в музиката, излиза довечера "юбилейно" във "Вишнева градина" на Народния. Като истински гражданин на света и на изкуството страхотният актьор не се впечатлява от лични аритметики. Служебните са повече от впечатляващи - "Контрабасът" - 261 пъти (включително в Лондон, Бостън, Ню Йорк, Москва, Белград, Скопие), "Хъшове" - 251, "Пигмалион"- 150, "Вишнена градина" - 70, "Полет над кукувиче гнездо" - 110, "Дон Жуан" - 160, "Хамлет" - 170, "Рицар на Светия дух" - 50, "Да се провреш под дъгата" - 50... Академичната трупа неслучайно обяви април за месеца на Вальо Ганев, който играе кажи-речи всяка вечер.
Ученикът на великия кинаджия Сергей Бондарчук от 20 години е в Народния, има два "Аскеера", два "Икара", а сега пак е номиниран за "войника" на Чапкънов. Защото е много силен като Никола Гешев в "Гео" - най-прочутото ченге на царска България, чиято съдба е обвита в мистификации. А както самият актьор казва, важното е какво си направил тук и сега, напоследък, а не преди две петилетки. Той е от сравнително рядката порода артисти - грамотен, възпитан, въздържан, антисветски, космополит.
Като всеки представител на зодия Овен, Ганев има бая таланти - свири на три инструмента, владее три жанра, говори три езика. На сцената се справя с всевъзможни ситуации.
На 27 март овладя скуката и мераците за скандали на "Икарите". Преди години, на едно от представленията на "Контрабасът", достолепна фенка на отдавна култовия му моноспектакъл, изгуби съзнание на сантиментри от камерната сцена. Вальо прекъсна представлението и заедно със зрителите уважително и съпричастно изчака лекарите от Бърза помощ. Когато токът спря на премиерата на "Слънчев удар" в Сатирата, той веднага се втурна към Татяна Лолова - като неин партньор и режисьор, и двамата за секунди "отиграха" гафа на ЧЕЗ, откъдето не пуснаха светлото до финалните аплаузи за зрелището, посветено на Сара Бернар. После Теди Москов го подкачаше, че е измислил готин номер, за да впечатли зрителите.
Ганев е сред фаворитите не само на българските, но и на световните режисьори, които снимат в България. Той с лекота печели всеки кастинг - не само защото е от малкото полиглоти в родната арт гилдия. Режис Верние го снима в "Изток Запад" с мегазвездите Катрин Деньов, Олег Меншиков и Сергей Бодров. Питър Уиър го режисира в "Бягството" - заедно с Ед Харис и Колин Фарел. И понеже почти половината от военния екшън се случва в руския лагер, австралиецът, снимал "Обществото на мъртвите поети" и "Шоуто на Труман", държи българина с диплома от московския ВГИК да научи холивудските мъже на руски. И Вальо включва езиковите консултации в безкрайно натоварения си график. Харис и Фарел се оказват добри ученици - чакат го след представленията му в Народния и нахъсено зубрят до късни доби. А бесният ирландец дори пее на руски. Най-големият комплимент за Вальо са хвалбите, които неговите "ученици" получават в световната преса за сполучливото си произношение.
Ганев, който е роден в Русе и започва възходящата си кариера в храма на Мелпомена в Перник, споделя, че актьорите гравитират около една и съща роля през целия си живот - просто интерпретациите са различни. За него в професията няма нищо по-важно от емоционалната и интелектуалната енергия. Той е откровен "хамлетист" - но не се чуди дали да бъде или да играе, а дали се е качил достатъчно на високо в занаята си. Най-вече в очите и душата на своята публика. А през годините тя го в "Зад канала", Народния, "Сфумато", "199"... От доста време и като режисьор - "Слънчев удар", "Кралицата майка", "Бясна, кривогледа, лакома"... Ганев обаче няма навик да формулира арт мераците си като амбиции. Нито пък дефинира намеренията си като "мечти". Това би било прекалено романтично за Овен като него, който умее да се наслаждава на живота и актьорлъка без излишни аритметики.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com