На премиерата - галеристката художник Лили Владимирова, скулпторът Камен Танев, Албена Михайлова - между живописта и ваятелството, Емил Чушев - галерист реставратор
Албена Михайлова и Камен Танев за първи път показват съвместна изложба, въпреки че са заедно от 10 години. Неслучайно стилната експозиция в „Нюанс“ се нарича „Точка на допир“. Артистите са избрали елитната столична галерия, за да дебютират като арт дует – тя със своята прекрасна живопис, той – с изключителните си скулптури. Двамата дефинират творческото си съжителство като танго: „социален танц с практически неограничени възможности на импровизация”. Албена и Камен се провокират, гонят, настигат, допълват, дописват, дорисуват, доизвайват. Нейните теми са „Стерео", „Епизод", „Огледала", а неговите интерпретации са „Генезис", „Links’’, „Аполон и Дафна". Камен Танев създава скулптури в различни материали и мащаби – понякога с органични структури, които имат собствени закони на гравитация, друг път - куриозни обекти, поставени в различна среда. Албена Михайлова рисува неограничени от рамката на картината био-геометрични композиции, в които детайлите са крайно деликатни и фини, а цветовете – наситени и енергични. Обединяват ги свободата и любопитството - към експеримента, към асоциативното и абстрактното, към стремежа да бъдат извън канона. „Били сме в паралелни зали по едно и също време, но не е същото, а и не беше в България. Сега – за първи път сме заедно, за първи път в България. И двамата сме много претенциозни – най-вече към себе си. Той не обича думата „перфекционист“, но тя най-точно ни разкрива. Когато се колебая, винаги го питам. Той често ми отговаря: „Прави, каквото искаш“. Но е друго да имаш коректив“, споделя Албена за „Стандарт“. „Дълго правех монументални работи, но напоследък открих, че камъкът може да бъде красив и изразителен и в по-малки форми. Поставям във визуални мемрани и човешките фигури, и геометричните композиции – за да се получи разгърната и динамична конструкция. За мен е важно вдъхновението – идва някъде от подсъзнанието. Важно е дуендето“, категоричен е Камен. „От случайно видяна раирана фанелка мога да направя цяла изложба – също на раета. Моите картини казват „Елате ме вижте“. Всеки да се открие в тях – това е най-желаното от мен. Има автори егоисти, които искат да говорят, да говорят - не съм от тях. Разбира се, че слагам нещо от себе си, че пращам послания – иначе трябва да си държа картините в ателието“, откровена е Албена. Ключодържатели из въздуха – за небесата, за прането, за къщата, златно фолио в „Огледалният цвят“ – за да пренесе зрителите отвъд отражението... Всяка картина е провокация. Преди време Камен започва толкова силно да й влияе, че тя прави две монументални творби за младежки олимпийски игри в Китай. „Винаги съм искала по някакъв начин да участвам в Олимпиада – човек трябва да внимава какво си пожелава“, искрена е тя. Взима и награди за „Олимпийският огън“ и „Порта“ /4 метра гранит/. „В Азия всичко е размах и мащаб – отиваш като истински артист, готови са да правят всичко по правилата“, твърди Албена, в чиито платна се усеща полъхът на Изтока – изтънчен финес, аристократичен рисунък.
„От монументите за широката публика към камерните творби за душата – различно усещане, по-освободено от изискванията на социалната среда. За да споделя и нещо повече... Аполон и Дафна. В точката на допир може да има напрежение и сблъсък, но никога битка“, разкодира Камен произведенията си, правени за „Нюанс“. Преди да се срещнат, не се познават, въпреки че имат огромен брой общи приятели – просто не са се засичали, макар че периодично са присъствали едновременно на събития и партита. До 28 май танцуват заедно в „Нюанс“.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com