Дружеството за колективно управление на сродни права в музиката ПРОФОН продължава да изплаща без затруднения възнаграждения към изпълнители и продуценти. В условия на изпитанието COVID 19 екипът е преустановил лични срещи с членове и партньори и функционира в home office режим, но наличните технологични ресурси позволяват непрекъсната онлайн връзка със собствениците на права и не възпрепятстват процеса по изплащане на средства и регистрация на репертоар. „ПРОФОН продължава да функционира. Няма как да спрем да работим, защото през септември трябва да сме готови с поредното разпределение, а и паралелно трябва да се опитаме да запазим приходите. За по-малко от 6 месеца от обявяването на последното разпределение сме изплатили над 2, 8 милиона лева“, сподели в интервю за БТА изпълнителният директор на дружеството София Щерева.
Най-тежко ще пострадат приходите на дружеството в сектора на публично изпълнение заради затварянето на повечето търговски обекти, в чиито бизнес музиката е добавена стойност – ресторанти, клубове, кафенета, фитнес зали, молове, фризьорски салони. „Настъпи парализа – в създаването на нова музика, снимки на клипове и т.н. Всички концерти и участия са отменени, а за голяма част от тях има направени сериозни разходи. Всички магазини, които продават музикални продукти също осъмнаха затворени, партньорите ни от туристическия и ритейл сектора са в особено тежко положение, в медиите също падат рекламни кампании. Това, през което преминаваме, за съжаление разруши много постигнати позитивни неща през последните години.“, коментира Щерева.
Единствената добра новина за изпълнителите и продуцентите в извънредната ситуация с коронавируса е, че консумацията на музика през стрийминг платформите ще се засили заради карантината и стоенето вкъщи. „ПРОФОН обаче няма отношение към лицензирането и приходите от този вид ползване. Продуцентите сами лицензират дигиталните си права с малки изключения. Знаем, че за 2019 година дигиталните приходи от музика в България са скочили с над 50%. Това звучи добре, но все още размерите на тези приходи у нас не са достатъчно големи, за да осигуряват препитание на артисти и продуценти. Пиратското съдържание продължава да е проблем, липсата на рефлекс да се плаща за музика – също“, обясни София Щерева.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com