Младият и талантлив актьор Боян Арсов, който спечели „Икар“ за главна роля като Сехизмундо в „Животът е сън“ по Калдерон, е готов с ново предизвикателство. На 5 октомври в Театър Азарян той излиза в „Отело – гибелта на иделиста“, като режисьор е Дина Маркова, друг притежател на статуетката от 2019-а, но в категория „Дебют“. Сега те трансформират пиесата на Шекспир в оригинална драматизация, извеждаща основната сюжетна линия в контекста на фрагменти хипотези за войната от други световни автори. Според тях съвременният Отело отвъд мита е възможен като история за човека парадокс – противоречащ си, двойствен, непознаваем в капана на радикализирания черно-бял свят. Той разполага с познанието, но не успява да го приложи така, че да се спаси. Такъв е Отело, такъв е и Яго – двамата основни противници в хода на действието, в чиито роли Боян ще се превъплъти, което пък е ключово за посланието. „Герой и антигерой са двете страни на една и съща монета, а истинската война не е на бойното поле, а в душата. Да създадеш тези два образа като две различни природи, които едновременно създават и разрушават един и същи свят, който ги заобикаля и разделя, е изключително любопитно и екстремно като идея и реализация.“, споделя Боян. Той си партнира с красивата и талантлива Надя Керанова като Дездемона, с Живко Симеонов, Алеко Дишев, Цветан Апостолов и Румен Михайлов. Вяра Коларова, безпощадния крал Басилио от „Животът е сън“, тук е черното конферансие. За целта Вяра боядисва косата си в червено и взима уроци по барабани. „Винаги съм искала да свиря на барабани и сега съм щастлива да го направя, въпреки височината на платформата, върху която Боян ме качи!“, коментира с усмивка Коларова.
„Отело – гибелта на идеалиста“ е предупреждение. Героите – непримирими, направлявани от амбицията, устремени към победата, докато са в примката на екстремното живеене, допускат войната помежду си. Така се задействат процесите на унищожение между човеците и вътре в човека. В епохата на егото, на успеха като императив и на привидното щастие, в света, конструиран на принципа съюзник-враг, война-любов, те отказват да приемат поражението. Разпадът на душата до тази загуба на човешкото е страшното, което спектакълът изследва.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com