Хората от квартала на Димитър Маринов в Лос Анжелис разбрали, че той е звезда в Холивуд, едва след като гледали раздаването на последните Оскари. До този момент те му се радвали като на добрия и винаги усмихнат съсед, който веднъж в месеца събира махалата на българска кухня с акценти върху кюфтетата и кебапчетата. „Но отношението им към мен не се промени – само поискаха да си направим снимки, за да изпратят на роднини и приятели“, уточни актьорът в студиото на „Преди обед“. Той е в София, за да проведе мастер класове в НДК, в които вече са се записали и известни тв лица, между които са Искра Ангелова и Павел Владимиров. „Няма да ги уча как да играят. Ще им демонстрирам как се случват нещата в индустрията в Холивуд“, коментира актьорът, който направи големия пробив в оскаровия отличник „Зелената книга“. Завършилите мастер класовете ще получат сертификат от студиото на Бернар Хилър, в което Маринов преподава в Щатите. „Той е гуруто на Холивуд, открил е много хора за киното – Леонардо ди Каприо, Камерът Диас... Бернар модернизира системите на Станиславски и Ли Страсбърг – той е „академията“, аз съм „занаятът“. Най-важното, което всички колеги трябва да знаят, е, че постоянно се учи. Когато Ал Пачино гостува в школата, разказа, че в продължение на 42 години всеки четвъртък е бил на консултации със своя ментор. Самият той е уникален – годвори бавно, сдържан е в изказа, но в същото време ползва небрежни цинизми“, уточнява Маринов. Той обаче не е успял да общува извън обсега на камерите с Дензъл Уошингтън, с когото са работили заедно за следващия филм на Джон Лий Ханкок – по действителен случай, базиран върху файлове на ФБР за серийния убиец на жени Рамирес, митична фигура в подземния свят на Ел Ей. „Играя мениджър на един от хотелите, в които е отсядал Рамирес. Познавам го, но не съм наясно, че е престъпник. Имам общи сцени с Дензъл, който е детективът, тръгнал по следите на Рамирес. За да проникне в психологията му, той нощува в хотелите и се храни в ресторантите, от където е минал убиецът. Много тежък и черен филм. А с Дензъл, който влезе ли в образ, вече не е той, няма как да се общува по какъвто и да е повод – той налага специален протокол: не позволява да се обръщаш директно към него. Това е разрешено само на режисьора. А след финала на всеки епизод влиза в лимузината си, шофьорът му обикаля наоколо за известно време и след това работата продължава“, разкрива детайли от кухнята на голямото кино Маринов. Всъщност се оказва, че това са общовалидните правила в Холивуд – на актьорите е забранено да разменят мнение за персонажите, за да не си влияят един на друг, нито пък могат да дават идеи за промяна на поведение или реплики, както е у нас. Маринов обаче е на „ти“, примерно, с Рами Малек, който дори споделил с него, че има брат близнак и никой не можел да ги различи. Митко не крие, че в цялата тази машина за кино за него най-важно е семейството, при което се разтоварва от огромното напрежение. „Събираме се задължително в 18 и 30 за вечеря. Жена ми много бързо ме сваля на земята, връчвайки ми, примерно, списъка за пазар и давайки поръчва да сменя маслото на колата. А пък за по-малкия ни син, който е на 6, няма никакво значение какво работя. Виж, по-големият, който е на 14, се вълнува малко повече“, усмихва се Маринов, който вече не си „гризе“ ноктите, докато чака да го викнат за кастинг, защото статутът му се промени след „Зелената книга“. Той ще се появи и в серията на S.W.A.T, която ще се завърти по националната американска телевизия CBS на 27 ноември. Там е баща на таен агент – дама, която се е внедрила в средите на проститутки, за да открие изнасилвач и убиец, но е изчезнала. „В един момент моят герой – като човек от източна Европа – решава да вземе нещата в ръцете си“, казва Димитър. В този епизод има още едно БГ присъствие – красивата Елица Бонев, която обаче е от лошите.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com