Холивуд пусна в А отбора българин и египтянин

Големите губещи на Оскарите са Глен Клоуз и Уилям Дефо

Холивуд пусна в А отбора българин и египтянин | StandartNews.com

Димитър Маринов, който дефилира в Долби театър в Ел Ей с минимализиран и подходящ за Оскарите роден трибагреник, беше похвален на висок глас от режисьора на „Зелената книга“ Питър Фарели. „Българското участие във филма му даде много“, сподели пред камерите Фарели. Така той още веднъж акцентира, че американската мечта е постижима и че дори българин може да триумфира в А отбора на Холивуд. Драмата стана номер едно на 91-та церемония и това не беше изненада. Повечето медии, между които и „Стандарт“, предвидиха голямата победа – не само защото историята се вписва в политическата коректност, налагаща респект към афроамериканците и тяхната култура. Тя е много човешка и много американска – тъкмо заради това не по-малко силните „Фаворитката“ /сюжет от средновековна Англия/ и „Рома“ /черно-бели спомени от 60-те в Мексико/ нямаха реален шанс в категорията „най-добър филм“. Алфонсо Куарон затова пък спечели като „най-добър режисьор“, въпреки че Йоргос Лантимос също демонстрира абсолютно висш пилотаж във „Фаворитката“. Именно на родения в Атина съвършен кинаджия дължи Оскара си за главна роля британката Оливия Колман, която играе кралица Анна – зрелището е изключително, въпреки че в него властва театрализираната естетика, която е по-близка до гръцките, отколкото до шекспировите сценични вакханалии. Равносметката задоволява всички претенции, изявени от блюстителите на граждански права – Рами Малек, който също очаквано грабна „Оскар“ като Фреди Меркюри, е истински египтянин, макар и роден в Ел Ей, Колман е британка с единия крак извън Европейския съюз, а поддържащите Оскари отидоха при афроамериканци - Махършала Али като прочутия музикант Дон Шърли в „Зелената книга“ и Реджина Кинг като майката на главната героиня в драмата за любовта, мъките и неволите в нюйоркския квартал на цветнокожите Харлем „Ако Бийл стрийт можеше да говори“. Във фокуса е нещастието на млад мъж, осъден за изнасилване, което не е извършил.  Големите губещи на 91-то издание са двама велики актьори – Глен Клоуз и Уилям Дефо. Една от супер дамите на Холивуд постави рекорд – 7 номинации за „Оскар“ и нито една статуетка. За играта си в „Съпругата“ вече получи „Златен глобус“, през уикенда и „Независим дух“ – отличията, които се раздават в Меката на киното за продукции с бюджет до 20 милиона долара. „14 години правихме филма. Продуцентите му нито за миг не се отказаха“, коментира Клоуз.  Уилям Дефо е феноменален във „Ван Гог: пред портите на вечността“ на Джулиън Шнабел, но неговото сливане с образа на гения успя да трогне Академията само до ниво „номинация“. Дефо дори се учи да рисува, за да бъде по-автентичен, докато държи четката пред статива на един от най-трагичните артисти на европейската цивилизация.

Вижте всички актуални новини от Standartnews.com

Коментирай