Вероника Симеони и Мария Агреста в "Норма" са изключителни, пише критиката в Италия
Театър "Реджо", където дивата пее за първи път с Мария Калас, покани ученички на Райна
Две от ученичките от майсторските класове на Райна Кабаиванска в Нов български, вече със световна кариера, се срещат в театър "Реджо" в Торино. В операта "Норма" на Винченци Белини Вероника Симеони (Адалджиза) и Мария Агреста (Норма) пеят заедно за първи път. Режисьор на постановката е Алберто Фазини, а диригент - Роберто Абадо. За този спектакъл критиката отбелязва: "Резултатите на "Школата Кабаиванска" са изключителни. Слушаме два големи вокални таланта, научени да пеят с безкомпромисна и обогатяваща техника и възпитани в необходимостта да изразяват артистичната си свобода. В резултат - сцената се владее от две завършени актриси, различни като ярки личности, но еднакво устремени в изграждането на съвършеното музикално изразяване. Зрителите в залата в началото са омагьосани, а после - възторжени в гръмогласните си овации. Преживели са няколко часа в съучастие с изкуство на изключителна висота."
Мецосопраното Симеони започва музикалното си усъвършенстване при маестрата през 2004 г. във Верона и продължава в академия "Киджана" в Сиена, музикалния институт "Веки-Тонелли" в Модена и в майсторските класове на Нов български. Кариерата й стартира като Куница от "Оберто" на Верди в турне на театъра на Сполето в Япония. Оттогава е пяла в "Арена ди Верона" и големите оперни театри в Цюрих, Болоня, Мексико, Торино. Сопраното Агреста завършва Консерваторията в Салерно, а днес вече е позната от "Карнеги хол в Ню Йорк, "Ковънт гардън", Миланската скала, Виенската опера, в "Ермитаж театър" в Санкт Петербург, "Арена ди Верона".
"Реджо" е един от най-престижните оперни театри в света, на чиято сцена участват все прочути гласове- Любопитен факт е, че през април 1973-та същата сцена събира за първи път двете примадони на италианското белканто - Райна Кабаиванска и Мария Калас. Поводът е откриването на реновирания театър с операта на Джузепе Верди "Сицилиански вечерни". Представлението е дебют за Калас като режисьор и за Кабаиванска като херцогиня Елена. "Другата, истинската Мария, беше онази, която щом отвореше партитурата, се превръщаше в музика, тя беше музиката. Познаваше операта съвършено и ме осветляваше за всяка фраза, за точния израз. Това беше изключителната страна на Мария", разказва маестрата за съвместната си работа с Калас.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com