Уникална ретроспектива на Ясен Гюзелев отвори врати в Софийската градска галерия. До 31 май прочутият ни илюстратор, който работи предимно за чужбина, показва голяма част от творчеството си, реализирано в издания по света. Изложбата проследява пътя на Гюзелев от изящните рисунки, правени през 1978-а в Художествената гимназия, до последните, още пресни илюстрации към "Декамерон" на Бокачо.
През 1990-а Ясен заминава за Италия, сътрудничи на различни издателства, рисува таро карти, започва илюстрации към "Пинокио". Следват "Пчелната царица" от братя Грим, "Артур и Ескалибур", "Рожденият ден на инфантата", "Дама пика", "Орфей и Евридика", "Сократ". Докато стига до безспорната кулминация - филигранната "Алиса в страната на чудесата". Когато започва да работи върху Алиса, достига до евристичната идея в ядрото на книгата да бъде една картина, от която всеки оформител може да взима различни сцени и фрагменти. "Микеланжело", "Дон Кихот", "Кралят на златната река", "Оливър Туист", "Големите надежди", "Баскервилското куче" са следващите книги, илюстрирани от Ясен Гюзелев.
"Докато човек, особено съвременният, се опитва непрекъснато как да свърши една работа по-бързо, аз вървя по обратния път - търся само качеството, търся продукта, който знам, че трябва да направя, независимо колко време ми струва. Почти никога не използвам една и съща техника, едно към едно с предишния си проект. Всяка нова работа я виждам по различен начин и тя изисква ново намиране. Това не е самоцелно. Винаги ми се е струвало, че ако тръгна да работя рутинно, някак си ще стана безинтересен на себе си, а и на другите със сигурност", споделя по-малкият син на оперния бас Никола Гюзелев, чийто брат Чавдар пък е изкусен сценограф.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com