Известният международен куратор Стефан Стоянов представя високорейтинговия американски художник и интелектуалец Браян Дейли в Музея за модерно изкуство в Тбилиси.
Изложбата обединява няколко различни серии от 2010 година до днес. Авторът им черпи от своя уникален и доста необичаен опит, за да разработи концептуални произведения. Мултимедийният проект „Думи“ търси отговори на въпроса как глобализацията повлиява върху националните ценности. Във видеоформат е разкрито значението на думите „демокрация“, „война“, „свобода“, „правителство“, „мир“, „любов“, „религия“, „щастие“, „социализъм“, „капитализъм“, „околна среда“, „бъдеще“ за над 3000 души в 134 страни, включително и в България. Дейли реализира пърформънса си, докато международният геополитически пейзаж претърпява бурни исторически размествания. Той поставя своята камера на различни места на 7 континента и заснема напълно случайни минувачи с техните първи реакции на думите.
„Браян е личност с много сериозни интереси в различни сфери. По едно и също време следва история, изкуства, политикономия, контрол на оръжията и т.н. Хипи по душа - първите му проекти от 70-те са от най-радикалните в Калифорния. Дълги години е преподавател в елитни университети и военни академии. Той е директор на космическата програма на Белия дом при Буш баща. В корпоративния свят прави сливането на две от най-големите оръжейни компании в света“, разказва Стефан Стоянов. И добавя: „От космически образи до глобална ангажираност, от концептуални произведения до визуални загадки, от военно-промишлени картини до социо-видео колаж, неговото изкуство съблазнява зрителя с красотата си, за да изправи зрителя пред сериозните проблеми на нашето време.“
Публиката в Тбилиси може да види основополагащият труд на Дейли „Америка в цвят“ и автобиографичната поредица „14 станции на кръстопът“ - разказ за пътуването на художника, което променя неговия модус вивенди.
Финалът на изложбата е популярното видео “Джикай“, което е прожектирано в продължение на месец върху всички екрани на Таймс Скуеър в Ню Йорк през 2014 г. „Молецът в него е метафора за самоунищожение, а пърхането му около електрическа крушка е медитация върху разпадането на обществото“, коментира Стефан Стоянов, който представя по света художници от България, Европа, двете Америки и Близкия Изток.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com