Напоследък светът на киното говори само за едно - новия филм на Алехандро Гонзалес Иняриту "Завръщането". В него Леонардо ди Каприо прави поредната си силна роля, която би трябвало да му спечели абсолютно заслужено "Оскар". Досега Лео четири пъти се размина на косъм със статуетката. Историята по едноименния роман на Майкъл Пунке, вече и по българските книжарници, тръгва по кината в Щатите на 25 декември, а у нас стартира от 22 януари.
Мексиканският режисьор, чийто "Бърдмен" грабна миналата година оскари за филм номер едно, режисура, сценарий и операторско майсторство, докарва целия си екип до предела на силите. Предизвикателствата включват климатични сътресения в снежна Канада и на южноамериканския архипелаг Огнена земя и мащабни предварителни репетиции, защото снимките са правени само на дневна светлина и със сложно ситуирани камери.
Оператор е Емануел Любецки, който вече има два "Оскара" за "Бърдмен" и "Гравитация" и очевидно гледа към трети. Епичната продукция има 135 милиона долара бюджет. Въпреки това главните герои Леонардо ди Каприо и Том Харди не успяват да си спестят гадостите в тежките зимни условия. Като трапери от XIX в. те са пълзели през сняг и замръзнала вода, а на почивките са се топлили на специални печки.
Съмнения за успеха са съпътствали великия режисьор всеки ден. "Оказах се в ада. Идеята е едно, а реалността - съвсем друго. Това те кара да пришпориш всичко, с което разполагаш. Снимането на този филм можеше буквално да ме убие всеки ден. Говорихме си с Лео, че умирах и възкръсвах много пъти. Аз съм призрак", разказа мексиканецът пред "Варайъти". Снежна буря разрушава снимачната площадка, а температурата е четири градуса под нулата. "Времето беше толкова лошо, че не можехме да продължим. Първо ни трябваше сняг, а после - не. И в двата случая бяхме абсолютно прецакани. Спряхме всичко. Имаше големи последствия", спомни си Иняриту. През февруари, когато очаквали сняг, започнал да се топи ледът. Отново спрели без никакъв план Б. "Всеки ден имаше провокации. Моментите бяха решаващи. Трябваше да взимам големи решения. В проекти като този започваш като Бог на измислената си Вселена и малко по малко свършваш като твар в нея", твърди още той. При създаването на толкова сложен, обширен и епичен космос всичко е в доброто планиране. "Когато времето и природата започнат да си играят с теб, няма преговори - там никога не можеш да спечелиш. Трябва да спреш да се съпротивляваш, да се предадеш и да се адаптираш към новите обстоятелства - обратни на тези, които си планирал. Иначе няма да оцелееш. Трябва да си гъвкав и много наясно, за да успееш. Но аз знаех добре какво искам - иначе щях да съм мъртъв."
Иняриту снима филма хронологично - както върви самата история, а не като в киното: отзад напред. "Всичко започва през есента, минава през зимата и свършва в дълбок мраз, а 92% от действието се развива под открито небе. Не можеш да покриваш червени есенни листа със сняг, особено когато снимаш буря. Нямаше никакви декори. Всяко място беше специфично. Когато снимаш определена рекичка и битка, се налага да тренираш конете три месеца предварително. Не може да се импровизира в подобни ситуации. С 250 души екип трябва предварително и прецизно планиране", обяснява мексиканецът. Той избира Леонардо ди Каприо без никакви съмнения. "Аз съм огромен късметлия с Лео - той и Том Харди изнесоха целия филм. Негов фен съм още от началото на кариерата му. А сега, след като се срещнахме, разбрахме, че имаме обща визия за мисията ни", хвали режисьорът Ди Каприо.
Иняриту винаги търси личността отвъд професионалните умения и физическия облик. За него най-важното е "вътрешният свят, който се вижда в очите, емоционалният багаж, който той ще използва, за да премине през всичко непознато."
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com