12 часа са необходими на сценичните работници и театър-майсторите на Оперетата, за да демонтират декорите за „Фантомът на операта”. До 23 март, когато зрелищният спектакъл се завърта отново, ще се играят репертоарните заглавия в афиша. Най-голямата сложност в монтирането и съответно в демонтирането е металната конструкция, която онагледява фасадата на парижката опера „Попюлер”. На нейната сцена и в подземията й се развива действието в култовия мюзикъл. Конструкцията е тежка над два тона и половина и е с вградени осветителни тела, което допълнително забавя монтажа и демонтажа й. Тя е дълга 13 метра и съединява краищата на сцената с мост. Мостът се издига на височина осем метра над сцената и по него се движат доста от актьорите в постановката. Сценографията е дело на Миодраг Табачки (Сърбия), Иван Савов и Пеньо Пирозов, който е асистент-сценограф и координатгор на проекта. Всички сценични работници и театър-майстори на Музикалния са ангажирани в спектакъла. Някои от тях имат роли в миманса, но основната им задача е смяната на отделните сцени. За да се постигне динамиката в действието, преходът между отделните сцени трябва да е много бърз, за което спомага синхронната работа. Неслучайно Всички сценични работници и театър-майстори също участват в поклоните заедно с артистите в края на спектакъла. Единствено прословутият падащ полилей остава в залата с публиката и няма да бъде демонтиран. Той ще се превърне отново в действащ „герой”в спектакъла от 23 март, когато „Фантомът на операта” се завръща в поредица от представления. Вместо до края на март, “Фантомът“ ще го има до 14 април. Авторските права за нови десет представления бяха отстъпени след продължителни преговори на ръководството на театъра с фирмата – носител на правата. Допълнителните дати са 31 март, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14 април.
Вижте всички актуални новини от Standartnews.com