Армани: Един крал за $10 милиарда

Нужен ми е още един живот, за да извлека полза от спечелените пари, казва геният, който празнува 85

Армани: Един крал за $10 милиарда | StandartNews.com

Джорджо Армани – един от последните крале на вселенската елегантност, празнува 85. Великият естет, чието богатство - от колекции, мебели /наследена от дядо му страст/, парфюми, кафе, футболни отбори /в памет на баща му и чичо му/, цветя, книги, шоколад, бонбони, конфитюри  - се изчислява на 10 милиарда долара, на 11 юли приема поздравления. През 2018-а се разчу, че Армани дарява 6 милиарда за социално слабите в Милано – съответните институции в северната столица на бизнес акулите и модата ще могат да ги ползват, след като феноменалният стилист се оттегли в рая, където през 1985-а без време попадна неговият скъп Серджо Галеоти.   
Човекът, който всяка година плаща на държавната хазна данъци за над 150 милиона евро, надали ще вдига шумен купон. Като истински католик, той държи най-вече на семейството - племенниците му винаги са до него. В империята с 400 фирмени магазина из различните континенти със сигурност ще гръмнат шампанско за здравето на фешън гуруто. Но сбирките с близките са нещо съвсем различно. За да отбележи 70 през 2004-а, Армани събира 35 отбрани гости в ресторант, близо до Пиаченца. „Рожденият ден е нещо сериозно и много лично. Трябва да се опразнува с наистина важните хора“, мотивира се той. На 11 юли - като на всяка друга дата - Джорджо най-вероятно ще спази железния си режим: ставане в 7 /може би защото е роден в този час/, 30-минутна  разходка под открито небе или на пътеката, щадяща аеробика, малко силови упражнения, разтягане и масаж. Закуската му също е неизменна – кафе, препечена филийка с мед, йогурт, няколко сушени бадема. До обяд – свежи плодове. Към 13 часа – ризото или спагети с доматен сос, салата капрезе, пармезан или рикота. Угощението за любимите му котки е доста по-разточително, шегуват се от екипа на Армани. А двете най-известни домашни любимки се казват Ейнджъл и Майри. "Целият ми живот е изчистен и семпъл", споделя геният, създал едни от най-бляскавите колекции с дрехи и аксесоари през последните 50 години. Тази негова двойнственост отдавна не е изненада за хората от близкото му обкръжение. Не е тайна и че Армани

е изградил истинска Берлинска стена

между най-съкровеното си „аз“ и света - без това, разбира се, да означава, че е изгубил връзката с действителността. Тъкмо заради напълно трезвото възприемане и тълкуване на реалността, през 70-те той налага модата на  разкрепостяващото опростяване, на изисканото освобождаване, на фината деконструкция.  Неслучайно бунтарката Марлене Дитрих е същинската муза на ранния Армани. Той пък е закърмен с киното, макар че надали десетките кинозвезди, които от половин век дефилират по най-лъскавите червени килими с моделите му, са наясно с този факт. Когато Джорджо е на 8, се вълнува най-вече от две неща – да си осигури евтини учебници и да гледа поредния филм. След края на Втората световна война американците налагат в Италия не само униформеното си присъствие, но и своите уестърни и мюзикъли.  Бъдещият стилист обаче остава равнодушен към тях, въпреки че е дистанциран и към неореализма, разкриващ материалната и духовна разруха на Италия през 50-те. Той по това време вече е преживял смъртта на свой приятел при бомбардировките над родната му Пиаченца и гибелта на момиченцето, в което е влюбен.  Розана, по-малката сестра на Джорджо, след години ще се докосне съвсем отблизо до седмото изкуство – през 1960-а получава роличка в „Роко и неговите братя“ на Висконти, но разбира, че това не е нейното бъдеще. Джорджо пък се отказва да бъде лекар, въпреки че се подготвя напълно академично за благородната професия. Но в трети курс го

късат на изпита по анатомия
   
Преди време Армани разказа в интервю, че един от първите му спомени, свързани с модата, е покрай дрешките от плат за парашути, които майка му, Мария Раймонди, шие на трите си деца. Голямата глезотия за малките пък са зелените панталони „каки“ – измайсторени от военни дрехи. „Изглеждахме не по-зле от богатите си съученици“, връща лентата Джорджо. Но дори и след като се отказва от медицината и отбива военната си служба продължава да се чуди на какво да се посвети. Докато през 1957-а не влиза в рекламния отдел на „Ринашенте“ – най-големият магазин на Милано. Нарича този период „житейското училище за добро и лошо, в което се научих как да се държа с хората“.  Той е асистент-фотограф, аранжор на витрините, закупчик на мъжки облекла. Той е този, който избира жилетките под толкова култовите британски сака от туид и ги налага като „последен писък“ сред клиентите на миланския ЦУМ. Един прекрасен ден Адриана Боти, шефката на „Връзките с обществеността“ в „Ринашенте“, го запознава с текстилния предприемач Нино Черути, който търси асистент за „Хитман“ – мъжката линия, която ще лансира с името на фамилната фабрика. Всъщност за първи път италианска модна къща ще бъде представена в Париж. Армани работи 8 години за Черути. След това започва своята революция в името на безсмъртния шик. Останалото е история. А една от най-главните роли в нея е за Серджо Галеоти. Запознават се през 1966-а в ресторант „Капанина“ във Форте деи Марми – един от винаги актуалните морски курорти в провинция Лука, откъдето е с 10 години по-младия секси бизнесмен, започнал кариерата си като дизайнер. Дребничкият, черноок и бъбрив тосканец е пълна противоположност на синеокия и ледено-сдържан Армани. Но е

фанатично влюбен в Джорджо

И го убеждава да напусне Черути, въпреки че Армани продължава да работи за „Хитман“.  Двамата отварят малък офис на пъпа на Милано.  За да финансират създадената от тях през 1975-а собствена фирма, продават фолксвагена-костенурка на Армани, както и всичко друго, с което разполагат. Купуват маса, няколко лампи и бюро за Ирене – секретарката, която се превръща и в манекен, когато е необходимо. Джорджо първо се чувства като баща на Серджо, но бързо се отдава на дълбоката страст. „Думата „любов“ звучи някак ограничаващо. Ние бяхме съучастници в живота и в света, който ни заобикаляше“, казвал е Армани. Двамата никога не парадират с чувствата си. През 70-те Италия не е това, което е днес – мъжките двойки все още не са толкова публични. Отношенията между Джорджо и Серджо са ясни и искрени. Те не си позволяват паралелни забежки. Според градските легенди от двете страни на океана, стартът на главоломния триумф на Армани в Америка се дължи на Джон Феърчайлд, който е напълно обезумял по Джорджо. Той е онзи издател на прочут моден журнал, който звъни на колегите си в „Тайм“ и ги убеждава да пуснат Армани на корицата. Тиражът на списанието през 1982-а е 6 милиона и половина.  Но да не забравяме, че през 1978-а Даян Кийтън вече е излязла да прибере Оскара за ролята си в „Ани Хол“ на Уди Алън, наконтена в сако на Армани.  И че Ричард Гиър вече е сменил 40 костюма на Джорджо в „Американски жиголо“ и се превърнал в секс иконата на 80-те.
И до днес Армани остава сред знаменитостите, които рядко се леят пред медиите. Но когато говори, казва и по нещо провокативно. През 2002-а беше формулирал крилатата си фраза

Самата дума „лукс“ е гадна

Дали из светските хроники ще се разчуе как Армани е посрещнал 85 и какви подаръци е получил, засега може само да се гадае. За 70 си беше подарил лодка, кръстена на майка му Мария – на три етажа, с асансьор, с апартаменти за 12 гости и екипаж от 12 души.  Колекцията му от къщи също е фамозна – в Пантелерия, Портофино, Антигуа, Сен Тропе, Форте деи Марми, Брони. Армани е споделял, че целият му живот е спринт – но винаги е правил всичко, което му харесва, без да се страхува. „Дори да съм едно потънало в работата си старче, постоянно мисля за фирмата. Но ще ми е нужен още един живот, за да извлека полза от парите, които съм спечелил“, бил е искрен той.

Вижте всички актуални новини от Standartnews.com

Коментирай